
INFO
Spatial Impulse Response Rendering (SIRR) can be used to reproduce room acoustics with any multichannel loudspeaker system. In SIRR the time-dependent direction of arrival and diffuseness of measured room responses are analyzed within frequency bands. A multichannel response suitable for reproduction with any chosen surround loudspeaker setup is synthesized using the analysis data. The resulting loudspeaker responses are used in a multichannel convolving reverberator, and the synthesized responses create a natural perception of space corresponding to the measured room.
Mp3 01 excerpt | 02 excerpt
Tiziano Milani: electronics, effects, field recordings, prepared piano, laptop, tapes, editing, cut up.
Luca Sciarratta: lloopp, effects.
PREZZO/PRICE
€ 5.00
spese di spedizione incluse/shipping included

Luca Sciarratta & Tiziano Milani
Tiziano Milani, acoustic architect, approached experimental music in the second half of the '90. His passion for the "collected" sounds led him to devote his work to this particular kind of music. Nulla nei suoni che raccolgo viene affermato con volontà e intraprendenza, bensì sussurrato o bisbigliato quasi casualmente, come un discorso involontariamente colto in metropolitana o accidentalmente origliato attraverso la parete di un albergo. L'approccio ai suoni non va semplificato perché ogni singolo suono non è che una piccola parte di un tutto che andrebbe seguito nel suo itinere teoretico e poi meccanico. All'interno di ogni brano si trovano stratificate fasi di lavoro diverse (contemporanee e no). In alcuni casi i suoni provengono dallo sfioramento, dalla percussione, dalla rottura di oggetti a cui sono apposti microfoni. In altri casi, sono la risultante di flussi manipolati. La musica, generalmente identificata in poche, singolari caratteristiche: attenzione al suono in sé piuttosto che alle relazioni dei suoni tra loro, dunque apparente sconnessione formale dei singoli eventi e svolgimenti rallentati; moduli minimamente variati lungo decorsi temporali smisurati. Comporre i suoni in una successione consequenziale diviene così meno interessante che "disporli sulla tela del tempo". Una musica dichiaratamente nata dall'"esperienza astratta", è in realtà intessuta, disseminata di presenze eterogenee. I processi ripetitivi sono la regola, ma non occupano mai molto "tempo" e lasciano il posto a nuove figure immesse in nuovi processi ripetitivi, dando luogo ad una concatenazione di pannelli in sé relativamente statici. L'interazione fra le diversi componenti sensoriali, oltre all'udito, che agiscono su un sistema favorisce l'incrociarsi astratto di flussi di dati diversi. Scaturisce anche da qui il concetto di improvvisazione e casualità.
Luca Sciarratta, classe 1980, viene affascinato dalla musica non convenzionale fin dalla tenera età. Comincia da chitarrista ma da breve accompagna ad essa molti altri strumenti da lui costruiti. E' parte integrante del collettivo di improvvisazione libera fRr(r).
Tiziano Milani, acoustic architect, approached experimental music in the second half of the '90. His passion for the "collected" sounds led him to devote his work to this particular kind of music. "Nothing in the sounds I pick up is affirmed with will and enterprise, but rather whispered or murmured almost by chance, just like a conversation unintentionally heard on a subway train, or accidentally eavesdropped through the wall of an hotel room. The approach to sounds must not be simplified because every single sound is nothing but a small part of a whole which should be considerated in its own theoretic - and then mechanic - execution. Several different stages of work are stratified in every single piece (contemporary or not). In some cases sounds are generated by touching, beating and breaking contact-miked objects. In other cases, they are the results of manipulated fluxes. In the audio tracks everything is deposited like in a melting-pot than receives and mixes alchemies. The work on sounds involves differect aspects such as improvisation, which is seen like the ecstasy of the moment, like a synthesis between meditation and execution, contemplation and composition, but also a sense of void. The improvisation, the play by meaning of coincidences and casualities, are elements so important that resolve themselves in the idea of process/performance. One of the techniques I use consists into a stratification of the musical form, through which the same elements can have a different expressive function. This kind of "formal deepness" allows to move from the "background" element to the note / musical element in the "foreground" with continuity. Sounds have a decisive role in a social context, and their variation often determines a consequent change in the relations occurring at that time."
Luca Sciarratta was born in 1980, begin to play guitar much young, through merit of uncle, famous jazz musician. Today, with the guitar, he play automaked instruments. He's member of free improvvisation band fRr(r).
RECENSIONI/REVIEWS
...